Donderdag 27 september vond onze tweede bijeenkomst voor CrisisConnect beheerders én geïnteresseerden plaats in Vianen. Kijk mee naar wat er aan bod is gekomen.

532E85Ac 2460 4Bbe Af3E 3461E8C7Aced

Leren van elkaars ervaringen
Het belangrijkste doel van de bijeenkomst was gebruikers met elkaar in contact brengen. Organisaties hebben de wens om van elkaar te leren. Hoe hebben anderen de app ingericht? Hoe gebruiken zij het systeem? In een informele setting hebben zo’n 45 personen met elkaar tips, ervaringen én visitekaartjes uitgewisseld. Er waren CrisisConnect beheerders uit allerlei branches, zoals zorginstellingen, woningcorporaties, gemeentes en ministeries.

Schermafbeelding 2018 10 09 Om 13 43 14

Presentatie van een relatie: Logius
In het kader van ervaringen delen, hebben Curtly en Rükiye van Logius een presentatie gegeven. Deze overheidsinstantie is bekend van DigiD en MijnOverheid. In de presentatie lieten zij ons zien hoe hun crisisorganisatie in elkaar steekt en hoe zij de app gebruiken. Logius werkt sinds begin dit jaar met CrisisConnect. In korte tijd hebben zij de app volledig verweven in hun manier van werken. Voor alle aanwezigen een erg inspirerend verhaal.

Ontwikkelingen CrisisConnect
Voor ons was het een mooie mogelijkheid om alle aanwezigen bij te praten over de ontwikkelingen. Afgelopen juni hebben we een grote update uitgevoerd waarmee veel aanpassingen zijn gedaan. Zoals meer gebruikersgemak in de beheeromgeving, verbeterde beveiliging en synchronisatie én een nieuwe functie: berichten versturen met push-notificatie. Stefan en Guido hebben deze nieuwe functie toegelicht en laten zien hoe beheerders eenvoudig push-berichten kunnen versturen naar gebruikers van de app.

Nieuwe module ‘Logging’
Daarnaast hebben we een sneak preview gedeeld van onze nieuwste module: Logging. Hiermee kunnen gebruikers/teamleden (tijdens calamiteiten) informatie met elkaar delen. Er kunnen taken toegewezen en afgevinkt worden. Ook kunnen er berichten, foto’s, video’s en bijlages gedeeld worden. Zo kan tijdens een incident de voortgang worden gevolgd en bijgestuurd.

Dit kwartaal testen we de nieuwe module met ons testpanel. De introductie is gepland voor Q1 2019.

Sneak preview
Wil jij weten hoe deze module eruit gaat zien? Mail me dan via leonie@crisisconnect.nl. Ik deel de sneak preview graag met je!

Beveiliging
Beveiliging heeft doorlopend onze aandacht. Wekelijks scannen wij onze omgeving met speciale beveiligingssoftware. Dit kwartaal voegen we een extra beveiligingslaag toe bij het inloggen, bijvoorbeeld een viercijferige pincode (zoals internetbankieren), gezichtsherkenning of vingerafdruk-herkenning.

Ook in het eerste kwartaal van 2019 gaan we hiermee verder. We herinrichten het netwerk zodat we meer kunnen monitoren en beter kunnen inspelen op eventuele storingen. Daarnaast organiseren we een penetratietest. Tijdens deze test checkt een professionele hacker de veiligheid.

Image2

Voorbeeldverhalen lezen
Benieuwd naar de verhalen van organisaties die met de app werken? We hebben er verschillende op onze website gepubliceerd. Je leest ze hier.

Roadmap 4e kwartaal
Bekijk in onze roadmap welke aanpassingen er voor het laatste kwartaal op de planning staan.