In het afgelopen jaar hebben we sterk ingezet op de beveiliging van de app, onder andere door het toevoegen van vingerafdrukbeveiliging/FaceID en twee-factor-authenticatie. Natuurlijk staan er ook voor dit jaar interessante ontwikkelingen op de rol.

Nieuwe functie: Piketroosters
Momenteel wordt de app al gebruikt al piketrooster tool. Maar, het kan nóg beter! Daarom voegen we een nieuwe module toe, waarmee je piketdiensten kunt beheren. Het wordt mogelijk om één of meerdere roosters aan te maken en daar gebruikers aan te koppelen.

We passen de app aan, zodat gebruikers daar inzicht krijgen in hun piketdiensten. De mogelijkheden zijn voor een gebruiker onder andere:

  • Per dag kunnen inzien wie er piket heeft.
  • Een persoonlijk overzicht van alle piketdiensten.
  • Een push-melding bij het begin van een piketdienst.
  • De mogelijkheid om een dienst te wisselen met iemand.

De module ‘Logging’ wordt verder verbeterd
In 2019 is ook de module ‘Logging’ toegevoegd in de app. Deze module over crisiscommunicatie gaan we verder verbeteren, met het oog op gebruiksvriendelijkheid.

De uitgangspunten voor de vernieuwde module:

  • Wil je een incident starten, dan kan dit straks in alle gevallen vanuit de app. Je hebt de beheeromgeving hiervoor niet meer nodig.
  • We voegen een chatfunctie toe, zodat gebruikers en teams laagdrempelig met elkaar kunnen communiceren. Uiteraard wordt alles op de achtergrond vastgelegd.
  • Het ‘Actueel Beeld’ wordt een invulveld waar kort de laatste stand van zaken gedeeld wordt.
  • Taken die onderling toegewezen zijn, worden op een andere manier weergegeven.
  • Gebruik je bepaalde onderdelen niet, dan worden deze niet langer getoond. Maak je bijvoorbeeld wel gebruik van de chat, maar niet van het logboek of actueel beeld? Dit kun je instellen. Zo houd je de module simpel en overzichtelijk voor alle gebruikers.

Wat houdt de module ‘Logging’ in?
De basis van de module blijft hetzelfde. Is er iets aan de hand waar je teams over wil inlichten? Maak dan via de CrisisConnect app een incident aan, waarin je informatie geeft over de situatie. Betrokken leden van het crisisteam ontvangen een push-melding op hun device en vinden in de app de details. Zij kunnen binnen dit incident berichten (tekst, foto’s en video’s) uitwisselen via de app. Daarnaast ook acties toewijzen en afvinken. Achteraf kunnen er rapportages gemaakt worden voor nazorg, onderzoek en om van te leren.

Meer informatie volgt
Mooie ontwikkelingen, met als doel dat jij nog fijner met de app werkt. We houden je graag op de hoogte over de voortgang!